7 wskazówek dotyczących opracowywania strategii słów kluczowych na blogu

Popraw swoją strategię słów kluczowych na blogu, korzystając ze wskazówek dotyczących zrozumienia intencji słów kluczowych i ich wpływu na ścieżkę, a także poprawy inwestycji i pomiarów.

W planowaniu treści SEO słowa kluczowe i tematy są często przypisywane do określonych faz rozważania lub ścieżki klienta.

To świetne miejsce na początek, które często prowadzi do kolejnego etapu mapowania na odpowiednie strony i sekcje witryny.

W przypadku tych tematów i terminów, które najbardziej naturalnie pasują do Twojego bloga, musimy wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Twoja strategia słów kluczowych na blogu musi wspierać szersze działania SEO.

W tej kolumnie znajdziesz siedem wskazówek dotyczących mądrzejszego, opartego na danych podejścia do wyboru najlepszych możliwych słów kluczowych dla treści bloga.

Wiedz, co chcesz zrobić na blogu

Po pierwsze, ważne jest, aby zrozumieć, że kierowanie na słowa kluczowe tak naprawdę oznacza kierowanie na zamiary słów kluczowych .

Chociaż termin ma miesięczny wolumen prawie 10 000 wyszukiwań, będzie niezwykle trudno uszeregować na nim wpis na blogu. Zamiast tego możesz spróbować

ponieważ jest zgodny z intencją osoby wyszukującej, na którą kierujesz reklamy.

Podszlifuję intencją i zrozumieć, jak gra się dla konkretnych terminów, wyrażeń i tematów jesteś kierowania. Pomoże to w określeniu celu i hierarchii treści całej witryny, w tym bloga.

Zaplanuj, gdzie Twój blog pasuje do lejka

Dlaczego ludzie obecnie odwiedzają bloga (niezależnie od źródła ruchu)?

Dlaczego chcesz , żeby do niego przyszli?

W jaki sposób treść Twojego bloga wspiera cele związane z Twoją witryną i konwersją marketingową?

Możliwe, że nie widzisz zbyt wielu sprzedaży bezpośredniej i/lub potencjalnych klientów z postów na blogu. Bonus, jeśli je otrzymujesz i masz strategię bezpośredniej reakcji i zakupów.

Bardziej prawdopodobne jest, że Twój blog obsługuje szczyt ścieżki. Blogi są naturalnym punktem wyjścia dla kogoś, kto szuka konkretnego tematu, uzyskania odpowiedzi na pytanie lub zdobycia wiedzy.

Oznacza to, że odwiedzający witrynę może nie mieć dużej lub żadnej świadomości marki. Zaplanuj, gdzie blog wpisuje się teraz w podróż klienta i naturalny lejek , i co chcesz, aby robił w przyszłości.

Wykorzystaj przywództwo myślowe

Jeśli jesteś w sytuacji, w której Twój blog wspiera szczyt lejka, upewnij się, że jest dostosowany do treści przywódczych.

To oznacza pomaganie, a nie sprzedawanie (dużo). Z pewnością są wyjątki — na przykład, gdy ktoś szuka czegoś do kupienia właśnie teraz lub jest w trybie kupowania usług.

Potencjalnie możesz też być tam, gdy przechodzą z trybu wyszukiwania do trybu kupowania.

Pomyśl na przykład o osobie szukającej instrukcji, jak umieścić sprężynę w drzwiach garażowych. Być może to, czego się uczą, przekonuje ich, że nie chcą uczestniczyć w tym procesie. Logicznie rzecz biorąc, docierają do usługodawcy, który hojnie udzielił im stresujących instrukcji dotyczących majsterkowania.

Niezależnie od celów konwersji, staraj się odpowiadać na pytania, bądź zasobem i wykaż się liderem w swojej branży w treści bloga, aby wspierać szczyt (i, miejmy nadzieję, środek i dół) ścieżki.

Skup się na długim ogonie

To szerokie pojęcie. Nie ma mowy, abyśmy mogli napisać artykuł, który zaliczyłby ten temat bez mnóstwa innych czynników.

Nawet jeśli osiągnęliśmy najwyższy ranking dla tego terminu dla naszego posta, czy jest to najlepsze miejsce do wysyłania tego ruchu?

Czy zapewniamy rozwiązanie dla wszystkich wyszukiwarek i ich intencji dotyczących tego terminu?

Ten termin jest prawdopodobnie najlepiej obsługiwany przez stronę produktu lub usługi, sekcję stron i bogatą treść jako zasób w zawsze zielonym formacie. Następnie możemy użyć bloga, aby wesprzeć ten temat i skierować ludzi wyszukujących powiązane słowa kluczowe z długim ogonem.

Blog powinien wspierać ogólne terminy i tematy, ale nie jest to główne miejsce, w którym je kierujemy. Pomyśl o sumie wielu, jeśli chodzi o możliwość ruchu na blogu.

Ten blog to nasze miejsce, w którym możesz odpowiadać na pytania i uzyskiwać zagregowany ruch z dziesiątek, setek lub tysięcy terminów z długiego ogona. Mają mniejszą liczbę wyszukiwań, co w połączeniu razem daje dużo.

Uzyskaj wpisowe dla kadry kierowniczej, aby wesprzeć budżet bloga

Może właśnie wylądowałeś budżet na SEO. Teraz SEO prosi o treść. Westchnienie.

Treści nie zawsze są uwzględniane w budżecie SEO, szczególnie jeśli są one nadal blokowane i traktowane jako oddzielne dyscypliny.

Zaprezentuj wysokopoziomową wersję lejka i zademonstruj, jak SEO potrzebuje różnych rodzajów treści internetowych – w tym bloga – aby go wspierać. Pokaż, jak przenosi ludzi od pierwszego wrażenia do konwersji.

Jeśli możesz połączyć tworzenie treści bloga z budżetem SEO, świetnie.

Jeśli musisz sprzedać go swojemu szefowi, interesariuszom lub klientom jako osobny element zamówienia lub dodatek, wykorzystaj lejek i możliwości słów kluczowych, których obecnie brakuje. Dodaj, jak wygrywają Twoi konkurenci.

Te trzy rzeczy powinny pomóc w stworzeniu przekonującego argumentu, aby zainwestować w ciągłą strategię słów kluczowych bloga i rozwój treści, aby ją wspierać.

Użyj swojej strategii słów kluczowych, aby informować swój kalendarz treści

Jeśli Twoja organizacja lub klient ma już kalendarz treści i trwający proces tworzenia treści na blogu, świetnie! Znajdź swoją drogę jako specjalista SEO, aby wprowadzić słowa kluczowe do planu.

Dowiedz się, jak dobierane są tematy i poznaj harmonogram produkcji. Sprawdź, czy możesz podać strategię słów kluczowych dla bieżącego przepływu treści.

Zobacz także, gdzie możesz pracować nad priorytetami strategii SEO:

  • Podziel się najlepszymi praktykami dotyczącymi pisania blogów z optymalizacją słów kluczowych.
  • Umieść w harmonogramie tematy o wysokim priorytecie.
  • Sporządź plany krótko- i długoterminowe.
  • Identyfikuj i świętuj zwycięstwa.

Skąd wiesz, czy Twoja strategia słów kluczowych działa?

Mówiąc o wygranych, musimy zdefiniować, czym one są.

Skonfiguruj raportowanie i atrybucję, aby zobaczyć całą ścieżkę oraz sposób, w jaki różne strony, sesje i rodzaje treści otwierają rozmowę i zamykają ją pod kątem konwersji.

Przechwytuj swoje testy porównawcze i mierz wydajność zawartości bloga w czasie. Spójrz na poszczególne słowa kluczowe, średnią pozycję dla treści bloga, ruch i konwersje (związane bezpośrednio z postami na blogu, a także z dalszą ścieżką i ścieżką).

Utrzymywanie ścisłego i podzielonego na segmenty poglądu na wydajność bloga w ramach szerszej strategii SEO i w lejku pomoże Ci uzasadnić i, miejmy nadzieję, zwiększyć budżet.

Końcowa myśl

Niezależnie od tego, czy próbujesz uzasadnić i rozwinąć bloga, czy też masz już dobrze naoliwioną maszynę do blogowania w swojej organizacji, ważne jest, aby zmaksymalizować wartość bloga dla SEO.

Skoncentruj się na szerszej ścieżce i intencjach słów kluczowych na blogu.

Uzyskaj odpowiednią strategię i poziom inwestycji, aby strategia słów kluczowych na blogu mogła się naprawdę opłacić.